Metallipurkit: paras pakkausvaihtoehto EU:n kuluttajille

Arvioitu lukuaika: 2 min
Heart shaped tin packaging

Mikä pakkausmateriaali vangitsee kuluttajien mielikuvituksen? Tuore tutkimus osoittaa kallistuvan kohti metallipakkauksia, erityisesti peltiä ja alumiinia. Eviosysin johtama tutkimus paljastaa, että 63 % ostajista pitää metallipakkauksia vihreämpinä pakkausratkaisuina, mikä jättää yleisen muovipakkauksen varjoon.


Vuoden 2024 asiakirjat paljastavat lisäksi, että hämmästyttävät 90 prosenttia eurooppalaisista yrityksistä joko tuhlaa rahaa tai tutkii kestäviä pakkausratkaisuja.


Mikä tekee metallipakkauksista hitin asiakkaiden keskuudessa?


Kestävän kehityksen linssistä metalli vie kruunun. Huomattava 80 % käytetystä metallista jää kiertoon, eikä se todennäköisesti lisää maanosan kaatopaikkaongelmaa. Huomionarvoista 94 % kuluttajista myöntää, että metallipakkausten ympäristöhyödyt vaikuttavat heidän ostosvalintojaan. Mutta kestävyys on vain yksi puoli tarinassa.


Metallipakkaukset ovat myös kestäviä, mikä takaa tuoteturvallisuuden kuljetuksen aikana ja sen jälkeen. Kuluttajat löytävät usein vaihtoehtoisia käyttötapoja metallipakkauksille, joissa metallipurkkeja käytetään usein korujen säilytykseen.


Visuaalisesti houkuttelevat alumiini- ja peltipakkaukset houkuttelevat silmiä kipeästi ja herättävät varmasti kuluttajien kiinnostusta. Tutkimukset viittaavat siihen, että metallipakkauksiin koteloituja tavaroita pidetään luksustuotteina tai sellaisina, jotka täyttävät korkeammat laatukriteerit.


Liiketoiminnan esteiden voittaminen


Ilmeistä eduista huolimatta yritykset kamppailevat esteiden kanssa siirtyessään muista pakkaustyypeistä, kuten muovipakkauksista.


33 %:lle yrityksistä kustannukset ovat suurin kompastuskivi. Vaikka metallipakkaukset ovat kustannustehokkaita, kustannukset eivät rajoitu astioihin. Sellaiset näkökohdat kuin asiakaskoulutus ja markkinointitoimenpiteet vaikuttavat kokonaiskustannuksiin. Muut yritykset mainitsevat materiaalin saatavuuden (14 %) ja toimitusketjun ongelmat (19 %) ratkaisevina tekijöinä muuttaessaan pakkausmieltymyksiään.


Siitä huolimatta askel kohti kestävää kehitystä on armoton. On ennustettu, että 45 % yrityksistä siirtyy 100 % kierrätettäviin pakkauksiin vuoteen 2027 mennessä, ja seuraavan vuosikymmenen loppuun mennessä 90 % yrityksistä ottaa tämän muutoksen käyttöön.


Tämä suuntaus ei ole hätkähdyttävä, sillä poliittiset päättäjät, ympäristönsuojelijat ja markkinointiasiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että kestävä pakkaus on elintärkeää tulevien hiilidioksiditavoitteiden saavuttamiseksi.
Kierrätettävyyden kannalta vain kaksi materiaalia tarjoaa rajattoman ratkaisun: lasi. ja metallia. Kaikki muut materiaalit muuttuvat lopulta jätteeksi.


Poikkeuksellinen metallipakkausmme


Tinware Directissä esittelemme laajan valikoiman metallipakkauksia eri kokoisina ja eri malleina. Alumiinipurkkimme, joita suositaan kosmeettisten tuotteiden, kuten voiteiden, saippuoiden ja valikoitujen ruokien kotelointiin, ovat asiakkaiden suosikkeja.


Vaihtoehtoisesti peltitölkkimme ovat täydellinen valinta monenlaisille tuotteille, kynttilöitä kuivaruokaan, jauheisiin, lemmikkieläinten ruokaan ja paljon muuta.
Olemme sitoutuneet auttamaan yrityksiä kaikkialla Kaikki sektorit astumaan kiertotalouteen aidosti kestävillä pakkauksilla. Ota yhteyttä tiimiimme tänään saadaksesi lisätietoja.


saatat pitää myös Näytä kaikki

Sustainable packaging

Kestävän pakkauksen ymmärtäminen: perusteellinen katsaus

Löydä kaikki mitä sinun tarvitsee tietää erilaisista kestävistä pakkauksista.

Image of hand pushing plastic packaging away

Siirtyminen muovista ympäristöystävälliseen pakkaukseen: viiden vaiheen opas

Tutustu tärkeisiin vaiheisiin muovipakkausten poistamiseksi liiketoiminnastasi ja ota käyttöön ympäristöystävällisiä pakkausvaihtoehtoja.

Forest with sustainable packaging images

Ympäristöystävällinen pakkaus erittäin tärkeä FMCG-yrityksille

Kun tuotemerkkien on haasteellista saavuttaa kestävän kehityksen tavoitteensa, FMCG-yhtiöiden painotus asianmukaisiin pakkauksiin on tulossa yhä selvemmäksi.