Uudenvuoden pakkausfaktoja jokainen yrittäjä tarvitsee
Uusi vuosi tuo uusia haasteita yrityksellesi, mutta se jättää myös tien täynnä mahdollisuuksia.
Mahdollisuudet kasvuun, parannuksiin ja innovaatioihin. Tätä varten sinun on tietysti oltava tietoinen trendeistä, jotka muokkaavat yrityksesi keskeisiä prosesseja. Sukellaan ja tutkitaan faktoja, joiden pitäisi vaikuttaa yrityksesi pakkauspäätöksiin vuonna 2024.
Asiakkaat rakastavat pakkaamista!
YouTuben vuoden 2023 suosituin pakkauksen purkuvideo keräsi yli 89 miljoonaa katselukertaa. Viimeisen vuosikymmenen aikana videoiden purkaminen on kasvattanut suosiotaan ja niistä on tullut markkinointitapahtuma itselleen. Todellakin, hyvin esitetty pakkausten purkaminen voi johtaa korkeaan sitoutumiseen ja virusmarkkinoinnin menestykseen. Mutta se ei koske vain pakkauksen sisällä olevaa tuotetta. Asiakkaat ovat kiinnostuneita kaikesta materiaalista käytetyn laatikon ainutlaatuisiin ominaisuuksiin.
Asiakastyytyväisyys ei takaa uskollisuutta
Vakiolaatuisen palvelun tarjoaminen ei todennäköisesti johda taattuihin asiakkaisiin. Jos haluat ihmisten jatkavan ostamista yrityksestäsi, sinun on annettava heille jotain enemmän. Tästä syystä sinun tulee tutkia innovatiivisia pakkausvaihtoehtoja, jotka on suunniteltu erottumaan joukosta muilla markkinoilla.
Yritysten pakkausvalinnat ovat todellakin niin tärkeitä, että yhdessä tutkimuksessa 52 % asiakkaista vaihtoi tuotemerkkiä pelkästään siksi, että he rakastivat uutta pakkausvaihtoehtoa.
Markkinointitiimit tekevät ainutlaatuisista pakkauksista ykkösprioriteettinsa
Äskettäisessä markkinointitutkimuksessa asiantuntijat myönsivät yllättäen asettaneensa luovat pakkausvalinnat etusijalle suunniteltaessa markkinointikampanjoitaan tulevalle vuodelle. Kaikki väristä tekstuuriin ja materiaaleihin voi muuttaa sitä, miten asiakkaat näkevät tuotteesi ja päättävät, sitoutuvatko he ostamaan.
Asiakkaat muuttuvat vihreämmiksi – oikeaan hintaan!
Asiakkaat haluavat pienentää hiilijalanjälkeään ja tukevat yrityksiä, joita he pitävät ympäristöystävällisinä. He jatkavat kuitenkin tätä vain, jos vihreät valinnat eivät vaikuta heidän henkilökohtaiseen taloudelliseen tilanteeseensa tai liiketoiminnan kustannuksiin. Kuluttajat ja B2B-yritykset ovat yhä varovaisempia kaikista yrityksistä, jotka aiheuttavat lisäkustannuksia.
Euroopan suosituin ympäristöystävällinen pakkaus on kompostoitava
Asiakkaat kaikkialla Euroopassa ovat sitoutuneet käyttämään pakkauksia, jotka palaavat maahan. Oikea kompostoitava pakkaus voi rikastuttaa ympäröivää maaperää, kun se hävitetään, mikä auttaa ympäristöä kukoistamaan. Kyselyt osoittavat myös, että asiakkaat suhtautuvat myönteisemmin itseensä, kun he sitoutuvat ympäristötietoiseen päätöksentekoon.
On kuitenkin tärkeää varmistaa, että vihreiden pakkausten markkinointistrategiasi on selkeä ja johdonmukainen. Asiakkaat ovat usein hämmentyneitä termeistä, kuten biohajoava, kierrätettävä ja kompostoitava.
Kuluttajat ovat valmiita aloittamaan pakkaustesi palauttamisen
Palautettavat pakkaukset ovat yksi tämän päivän merkittävimmistä trendeistä yrityksille. Etenkin kauneusalan yritykset kannustavat jo asiakkaitaan palauttamaan valmiit pakkaukset, jotta säiliöt voidaan hävittää oikein. Siksi saattaa olla syytä vaihtaa alumiinipakkaustuotteisiin tai peltipakkauksiin, joita voidaan käyttää lukemattomia kertoja.
Käytä näitä tosiasioita, niin voit suunnitella pakkausstrategian, joka vetoaa asiakaskuntaasi ja auttaa brändiäsi menestymään vuonna 2024.