Paljastettu: Totuus merkkituotepakkauksista
Jos olet alkanut tuntea olosi juhlavaksi, saatat miettiä, voisitko sisällyttää nämä tunteet joulukauden pakkaussuunnitteluisi. Lisääkö tämä myyntiä, positiivista tuotekuvaa vai hylkäävätkö asiakkaat tällaiset markkinointivalinnat? Sukellaan ja selvitetään, ovatko juhlapakkaukset aikasi ja rahasi arvoisia.
Pakkaukset ovat läpi aikojen
Ennen kuin tutkimme tämän mahdollisuuden markkinointipotentiaalia, on mielenkiintoista pohtia, mistä idea lahjojen sisustamisesta sai alkunsa.
1600-luvulla japanilaiset käärivät lahjat uudelleen käytettävään kankaaseen. Viktoriaanisella aikakaudella lahjojen kääriminen oli vain yksi tapa osoittaa henkilökohtaista vaurauttasi.
Nykyään käärepaperilla on yleisesti käytetty supersankareita, prinsessoja tai muita IP-osoitteita, joita voit kuvitella. Tietysti nykyajan huolenaihe pakkauksissa on se, ovatko materiaalit kierrätettäviä, kestäviä ja helppoja hävittää. Tämä on yksi syistä, miksi 100-prosenttisesta paperikääreestä on tullut niin suosittu. Toki muitakin vaihtoehtoja on paljon, kuten alumiiniset lahjarasiat tai pahvipakkaukset.
Mitä asiakkaat suhtautuvat kausiluonteisiin pakkausmalleihin?
Tutkimukset osoittavat, että asiakkaat arvostavat kausiluonteisia pakkauksia, vaikka tässä on pari sudenkuopan välttämistä.
Esimerkiksi yhdessä tutkimustutkimuksessa kävi ilmi, että asiakkaat ostivat kaksi kertaa todennäköisemmin soodatuotteita, kun heillä oli juhlava sisustus. Juhlapakkaukset jopa vahvistivat keskeisiä markkinointiviestejä, mukaan lukien "hemmotella itseäsi".
Entä muut kausiluonteiset mallit?
Muut markkinoinnin asiantuntijat ja alan johtajat kannattavat ajatusta pakkaussuunnittelun muuttamisesta muita avainkausia varten. On kuitenkin tärkeää varmistaa, että mallit kunnioittavat kulttuuria ja kertovat tarinan, joka on järkeä sinun brändillesi.
Ajattele huolellisesti suunnitteluvalintojasi
Muista, että kuten missä tahansa markkinoinnissa, viesti on helppo hämmentää. Pepsi huomasi tämän omien juhlapakkaustensa merkittävän vastareaktion jälkeen, jossa rahat putosivat taivaalta kuin lumi. Vaikka kuvien piti välittää ajatusta hyväntekeväisyydestä, se sai asiakkaat ajattelemaan kaupallistamista.
Viimeiset ajatukset
Kuten näet, on selvää, että asiakkaat rakastavat juhlapakkauksia, ja jos olet onnekas, oikeasta juhlalahjapurkista voi tulla jopa keräilyesine. Sinun tarvitsee vain harkita tarkkaan käyttämääsi kuvamateriaalia ja varmistaa, että suunnittelussasi kunnioitetaan mitä tahansa kulttuuria tai vuodenaikojen juhlaa, joka on osa markkinointikampanjaasi.
Lisäfakta: Joulupukin markkinointimyytti
Yksi yleisimmin uskotuista markkinoinnin väärinkäsityksistä on, että Coca-Cola loi modernin kuvan Joulupukista. Ajatuksena on, että joulupukki on pukeutunut punaiseen ja valkoiseen vastaamaan yrityksen tuotemerkkiä 1930-luvulta peräisin olevassa mainoksessa.
Se on upea idea, mutta se ei ole aivan totta. Coca Cola loi mainoksia joulupukin avulla 1930-luvulla kuvittaja Haddon Sundblomin avulla. Vaikka idea punaisesta ja valkoisesta puvusta on saatettu valita vastaamaan brändin värejä, tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun hahmo esiintyi tällä tavalla pukeutuneena. Kuvissa näkyy legendaarinen punavalkoinen hahmo, joka juontaa juurensa viktoriaanisesta ajasta. Coca Cola loi kuitenkin kuvan, josta tuli laajalti hyväksytty kuva miehestä itsestään ja jota on käytetty inspiraationa lukemattomissa mediaprojekteissa, kuten elokuvissa, TV-ohjelmissa ja markkinointimainoksissa.
Joten, vaikka yritys ei luonut joulupukin imagoa, he auttoivat herättämään sen henkiin ja kaupallistavat legendaarisen ikonin onnistuneesti hahmoksi, joka liittyy suoraan heidän brändiinsä.
Jälkeen kaikki: "Lomapäivät ovat tulossa."
Toivotamme sinulle upeaa juhannuskautta Tinware Directin tiimiltämme.