Lähetä tehokas viesti pakkaussuunnittelullasi

Arvioitu lukuaika: 2 min
Aluminium bottle packaging with multiple colours in background

LGBTQ+:n historiakuukautta on vietetty ja kunnioitettu joissakin osissa maailmaa vuodesta 1994 lähtien. Kuukauden mittainen juhla keskittyy muistelemaan homojen oikeuksien historiaa sekä kansalaisoikeusliikkeitä.

Yritykset ja brändit ovat usein innokkaita osallistumaan näihin juhliin. Voidaan väittää, että yrityksillä on velvollisuus nousta ja tukea erilaisia ​​yhteisöjä ja vähemmistöjä, mutta on tärkeää lähestyä tätä oikealla tavalla. Yrityksellä on monia tapoja osoittaa olevansa liittolainen. Sinulla pitäisi esimerkiksi olla syrjimätön rekrytointipolitiikka, joka on sisällytetty yrityksesi kulttuuriin. Voit myös korostaa tukeasi suunnittelemalla ja luomalla tuotteitasi. Pakkaaminen tarjoaa tässä ainutlaatuisen mahdollisuuden.

Tämän tutkimiseksi katsotaanpa joitain huippubrändejä, jotka ovat osoittaneet tukensa LGBTQ+-yhteisölle tuotesuunnittelullaan vuosien varrella.

Maista sateenkaari

On mahdotonta ajatella makeita keilamerkkejä luomatta kuvaa kirkkaasta ja värikkäästä sateenkaaresta. Tämä on keskeinen osa heidän markkinointiaan ja brändi-identiteettiään. Vuonna 2020 brändi päätti osoittaa tukensa LGBTQ+-yhteisölle pakkaustensa kautta.

Yritys loi nerokkaassa myynninedistämiskampanjastrategiassaan ainutlaatuisen pakkauksen poistamalla kaikki värit ja jättäen jälkeensä harmaan, tylsän esityksen. Tämä oli fiksua kahdesta syystä. Ensin se korosti viestin, jonka he halusivat välittää:

"Ylpeyden vuoksi vain yksi sateenkaari on tärkeä."

Toiseksi pakkaus ja niiden tuote erottuivat heti kilpailijoista. Makeat pakkaukset ovat loppujen lopuksi lähes aina värikkäitä.

Xbox

Skittles ei ole ainoa yritys, joka on käyttänyt pakkauksiaan ja jopa aivan uutta tuotetta osoittaakseen tukensa LGBTQ+-yhteisölle.

Vuonna 2022 Xbox julkaisi erikoisversion ohjausobjektin. Sekä pakkaus että tuote on suunniteltu sisältämään yli 30 LGBTQIA-yhteisön lippua risteävyyden ja yhtenäisyyden osoittamiseksi.

Tuotteen tutkimus- ja kehitystyö kesti yli kolme vuotta, ja alkuperäinen idea esitettiin vuonna 2019 Stonewall Riotsin 50-vuotispäivän kunniaksi.

NYX-kosmetiikka

Lopuksi NYX loi täyden tuotevalikoiman, joka oli suunniteltu korostamaan ja edistämään sukupuolten välistä sujuvuutta. Yrityksen luoma pakkaus edisti ajatusta, että meikillä ei ole sukupuolta, ja rohkaisi asiakkaita ilmaisemaan kauneuttaan ja itsetuntoaan haluamallaan tavalla.

Tuotteiden ja pakkausten luomiseksi yritys teki yhteistyötä tärkeimpien vaikuttajien ja verkkosisällöntuottajien kanssa, jotka olivat osa kosmetiikkateollisuutta ja LGBTQ+ -yhteisöä.

Muutoksen tuominen alasi johtajina

Pakkauksen käyttäminen tarkoituksen tukemiseen on fiksu valinta markkinoinnin näkökulmasta, mutta on tärkeää varmistaa, että sitä täydentää merkityksellinen toiminta. Jos yritykselläsi on vain kirkas ja värikäs etiketti, se voi tuntua hyveen merkkinä, vaikka se ei ollut alkuperäinen tarkoituksesi.

Yritykset voivat auttaa tukemaan LGBTQ+-yhteisöjen kaltaisia ​​ryhmiä tukemalla hyväntekeväisyysjärjestöjä, yksittäisiä kampanjoita ja luomalla toimistokulttuurin, joka sisältää yksilöllisen identiteetin.

Toivottavasti pidit tästä artikkelista oivaltavan. Oletko innokas oppimaan luomaan ainutlaatuisen pakkaussuunnittelun, joka lähettää voimakkaan viestin yleisöllesi? Jos näin on, ota yhteyttä jo tänään, niin tiimimme auttaa sinua mielellään lisää.


saatat pitää myös Näytä kaikki

Christmas candle packaging on a beach

Unlocking the Magic of Seasonal Packaging in 2024

Start planning your festive packaging choices today.

Business planning

Navigointi tulevaisuuteen: Suunnitelmasi liiketoiminnan menestykseen

Lähdä matkalle löytääksesi tehokkaan liiketoimintasuunnittelun merkityksen ja tekniikat.

Ferrero Roche

Yritykset kaikkialla EU:ssa hyväksyvät kestävän pakkaamisen

Suuret tuotemerkit tutkivat nyt kestäviä pakkauksia. Löydä lisää.